Hans Korsgaard Hans Korsgaard Hans Korsgaard Hans Korsgaard
Navigation
  • Campingpladser til salg
  • Investorer
  • Nyheder
  • Værd at vide
    • Gode råd
    • Blog
    • Alle har en drøm – er din at købe en campingplads?
    • Køb af din drømmeplads
    • Køberpleje
    • Vær diskret
    • Holdninger i forbindelse med drift af campingpladser
    • God forberedelse inden et køb
    • Når du vil købe en campingplads
    • Udviklingen indenfor camping
    • Gode råd videoer
  • Oplysningsskema
  • Om os
  • Kontakt
  • Dansk

Drift af campingpladser

Holdninger i forbindelse med virksomhedsdrift

Driften af en campingplads. Såfremt alle forretningsdrivende havde samme holdning til såvel kunder, medarbejdere som leverandører som grundlæggeren af Isabella i Vejle, Søren Odgaard har vist gennem en menneskealder, havde mange problemer været foruden. Søren Odgaard er citeret for følgende: ”Man skal altid opføre sig ordentligt”. Det lyder som selvfølgeligheder, men hvor er mange blevet fældet på det modsatte. Her kan læse mit blogopslag om god kundepleje

Der er ingen form for jura i holdninger. Der findes ingen opslagsværk der målretter medarbejderne. Det er i al sin enkelthed, chefens holdninger der styrer processen.

Når du bliver selvstændig

Som selvstændig og arbejdsgiver er det vigtigt, at være afklaret omkring sine holdninger. Det er vigtigt, at tydeliggøre disse holdninger overfor sine omgivelser. Overfor kunder, medarbejdere og leverandører er det et must.

Som forretningsindehaver kan det f.eks. være en holdning, at såvel kunder, medarbejdere som leverandører skal behandles på en måde, så ingen føler sig snydt eller snyder andre.

Grundholdningen i firmaet kunne være, at ”varen” skal leveres på en måde så alle implicerede parter bagefter har lyst til at gentage oplevelsen. Der være sig kunden, medarbejderen som leverandøren.

Den gode kundeoplevelse

Husk på, at en dårlig oplevelse skal opvejes af 27 gode oplevelser, før det igen er uafgjort. Husk også, at en ferieoplevelse ikke kan gøres om. Varen produceres og sælges samtidig, modsat andre produkter, der kan byttes.

Kunden skal hos samtlige medarbejdere opleve en glæde over besøget. Skulle kunden møde en medarbejder, et andet sted, udenfor arbejdstiden, skal medarbejderen nikke genkendende overfor kunden. Dette for at indikere, at kunden ikke er ligegyldig. Dette gælder samtlige medarbejdere og ikke bare frontpersonalet.

Leverandører

Leverandører er ligeledes virksomhedsejer og har dermed krav på samme behandling som man selv ønsker, af andre. Leverandørernes medarbejder skal respekteres for deres arbejdsindsats. Derved opnås gode ambassadører der gerne yder en ekstra indsats, såfremt dette måtte være ønskeligt.

Ligeledes skal samtlige medarbejdere være glade for deres arbejdsplads. Det er vigtigt, at arbejdspladsen har en høj moral og etik. Derved højnes glæden for arbejdspladsen. Medarbejderne skal gerne motiveres til at komme med konstruktive forslag og meninger, til gavn både for dem selv, alle andre i virksomheden og i drift af campingpladser.

Ovennævnte holdninger bør give tilfredse kunder, medarbejdere samt leverandører. Tre vigtige elementer, der gør en stor forskel i dagligdagen.
Husk at ferier ikke kan laves om

Har man som virksomhedsejer derimod den holdning, at kunder, medarbejdere og leverandører er et nødvendigt onde, der er til mere besvær end gavn, vil dette have en afsmittende virkning på forretningsgangen. Kunden følger sig snydt for den servicerende del af opholdet, grundet umotiverende medarbejdere. Leverandøren mangler et incitament for den ekstra indsats, idet man alligevel kommer til ulejlighed.

Pas derfor på dine egne tanker. Tanker bliver til ord. Ord bliver til handlinger. Handlinger bliver til vaner. Vaner bliver til karakter. Karakter danner dine holdninger og dermed din skæbne.


Hans Korsgaard

Campingmægler Hans Korsgaard ApS

Sundvej 8
7840 Højslev
mail@hanskorsgaard.dk

Nyhedsmail

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag nyttig information om branchen.

TILMELD

Ring

60692244

Besøg os på

Persondatapolitik   |   Cookiepolitik (EU)   |   Fortrolighedserklæring (EU)
© All rights reserved, 2025  |  Made by Artco
Administrer samtykke til cookies

 


Vi bruger cookies til at optimere vores websted og vores service til dig. Ved at trykke "Accepter alle", accepterer du brugen af cookies.

Du kan til enhver tid ændre dine præferencer her:
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Administrér tjenester Administrer {vendor_count} leverandører Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}